Optimalizace výkonu

Nám se bát svěřit auto nemusíte. Za prvé optimalizuje výkon motoru pomocí špičkové technologie RACE CHIP, jejíž kvality prověřily tisíce spokojených klientů. Za druhé nejsme žádní garážoví tuneři a za třetí nastavujeme parametry hlavou.

Když síla nestačí aneb Chiptuning

Nemusíte být zrovna Michael Schumacher, aby se vám líbila silná auta. Nemusíte mít doma nad postelí plakát Ferrari a dokonce nemusíte mít ani závodnické choutky, abyste začali reálně uvažovat o úpravě výkonu a točivého momentu motoru vašeho auta. Chiptuning není sprosté slovo ani synonymum poruchy. Chiptuning pomáhá využít potenciál, který v motoru vašeho auta dřímá. IMPORT DIRECT dělá věci pořádně nebo vůbec, a tak rozhodnete-li se nenechat váš motor zahálet, profesionálně vám poradíme a pomůžeme.

Rozhodně nebudeme nic „bastlit“ na koleně, do něčeho vrtat, přestřihávat dráty a ládovat do vaší řídící jednotky data s pomocí softwaru pochybného původu a kvality. Amilo car spolupracuje v oblasti chiptuningu se špičkou ve svém oboru – společností BIT Power. BIT Power vyladil za dobu své existence tisíce motorů a jelikož se podílí i na vývoji prostředků na úpravu softwaru řídící jednotky, chiptuningu rozumí jako málokdo v České republice.

A tyto své znalosti předává nám v IMPORT DIRECT. Pokud tedy koketujete s myšlenkou darovat vašemu autu a motoru lepší parametry, můžete se na nás obrátit. Jestliže váháte kvůli obavám z toho, že motoru ublížíte, pokračujte ve čtení.

Mýty a pověry

Chiptuning znamená přímý zásah do motoru.
Nesmysl. Motoru Vašeho auta se v zásadě nemusíme vůbec dotknout. Chiptuning totiž neznamená žádné vrtání ani šroubování, chiptuning znamená úpravu softwaru Vaší řídící jednotky. Technici jednoduše zkontrolují nastavení řídící jednotky Vašeho auta a toto nastavení změní tak, aby motor produkoval vyšší výkon, točivý moment a přitom spotřeboval (ve většině případů) o 5 – 10 % méně paliva.

Výrobci automobilů sami nejlépe vědí, co motor zvládne a co ne, a tak jedině oni nastaví optimální hodnoty.
Nastaví optimální hodnoty jak pro koho. Automobilky pokrývají svou produkcí celý svět a nemají čas ani prostředky na to, aby upravovali software řídící jednotky v každé zemi podle platné legislativy, přírodních podmínek nebo zažitých zvyklostí. Výrobci prostě najdou vhodný kompromis pro všechny a ten Vašemu motoru naordinují. Chcete-li vyšší výkon, musíte si koupit silnější motor. Vaše jednotka má přitom rezervy, které můžete využít a neutrácet za „lepší“ motorizaci.

Chiptuning výrazně snižuje životnost motoru.
Odpovíme si otázkou. A čím? Motor je geniální důkaz fungujících zákonů fyziky a mechaniky. Motor tvoří mnoho komponent, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Opotřebení se zvyšuje a životnost snižuje s každým dalším pohybem. Zvednete-li výkon a točivý moment, počet pohybů se nezvýší, spíše naopak. Představte si například Vaši obvyklou cestu z práce, v jejíž polovině narazíte na kopec. Normálně jezdíte na trojku, někdy i dvojku, otáčky jsou vyšší a tedy i počet pohybů. Silnější motor si vystačí s třetím nebo čtvrtým převodovým stupněm a nižšími otáčkami, počet pohybů se tedy sníží.

Chiptuning ruší záruku.
Neruší, protože Vám nikdo uskutečněný proces optimalizace výkonu a točivého momentu nedokáže. Navíc vytváříme zálohu továrního nastavení Vašeho auta, které v případě Vašeho zájmu zdarma obnovíme.

Co se tedy úpravou parametrů změní? Za prvé je důležité říci, že výkon lze zvyšovat pouze v určitém rozmezí. Atmosférické motory snesou bezpečně asi 10% nárůst výkonu a točivého momentu, přeplňované motory zvládají dokonce až 40 %. Úprava parametrů neboli zvýšení výkonu a točivého momentu se projeví na pružnosti motoru, tedy i lepších dynamických vlastnostech auta a možná překvapivě i nižší spotřebě. Po úpravě jde auto ochotněji za plynem, má větší sílu ve stoupáních i na výjezdech z křižovatek či na dálnici.

Už jsme vylepšili:

Suzuki Grand Vitara 2,0, BMW 535d, BMW M3, Škoda Octavia II 1,9 TDI, Peugeot 407 2,0 HDI, Citroen C4 1,6 HDI a další.